Сторінки

Українська література

13.03
20.03



01.04
03. 04
С. 202-203 (читати, конспектувати)
С. 205 – 217 (читати, переказувати твір        
О. Довженка «Ніч перед боєм»);
С. 220 – 243 (читати, переказувати твір Ніни Бічуї «Шпага Славка Беркути»):
с. 220 – 230
с. 230 - 240


Дата
Завдання
08. 04
Образи  Славка Беркути та Юлька Ващука. Проблема особистості у сучасному світі (за повістю Ніни Бічуї «Шпага Славка Беркути»)
      Дати письмову відповідь на питання:
ü Що таке повість?
ü В чому особливості повісті Ніни Бічуї «Шпага Славка Беркути»?
ü Які проблеми порушила авторка твору у своєму творі?
ü Виписати тему та ідею твору.
ü Хто з героїв – Юлько чи Славко – вам подобається більше? Чому?
Інформацію можна знайти с. 241 – 242 підручника.
10. 04
Написати контрольний твір на тему:
ü Образ української жінки (за повістю М. Коцюбинського «Дорогою ціною»)
ü Образ українського воїна (за оповіданням О. Довженка «Ніч перед боєм»)
ü Які складні питання стоять перед українським підлітком?
Обираєте лише одну тему
15. 04
В. Дрозд «Білий кінь Шептало». Сюжет твору
ü Прочитати с. 243 – 251.
ü Вміти переказати текст
17. 04
Алегоричність образу коня Шептала. Проблема свободи і неволі, особистості й натовпу, людини в суспільстві, її знеосібнення
ü Написати конспект теоретичного матеріалу с. 252 – 253.
22. 04
Ю. Винничук «Місце для дракона». Повість-казка про сучасний світ, у якому й досі живуть «драконячі закони». Сюжет твору
ü Прочитати с. 254 – 258.
ü Починати читати текст: с. 258 – 262. Переказати текст.
24. 04
Парадокс: дракон Грицько – поет і християнин. Проблематика твору: роздуми про добро і зло, вірність і зраду, доцільність самопожертви
ü Читати текст: с. 263 – 275.
ü Прочитати с. 277 – 278.
У кого нема робочого зошита, треба завести і обов’язково виконувати письмові роботи.
Дата
Завдання
29. 04
Алегоричність образів дракона Грицька, пустельника та князя
ü    Написати короткі характеристики  про головних героїв повісті-казки: дракона Грицька, пустельника, князя.
06. 05.
Валентин Чемерис «Вітька + Галя, або Повість про перше кохання» - гумористична повість про життя і пригоди школярів із села Великі Чаплі.
ü    Читати текст твору за посиланням https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=3124
ü    Відправляти мені стислий переказ прочитаного.
08. 05
Валентин Чемерис «Вітька + Галя, або Повість про перше кохання» - гумористична повість про життя і пригоди школярів із села Великі Чаплі.
ü    Продовжити читання тексту https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=3124
ü    Відправляти мені стислий переказ прочитаного.
Дата
Завдання
13. 05
Валентин Чемерис «Вітька + Галя, або Повість про перше кохання» - гумористична повість про життя і пригоди школярів із села Великі Чаплі
ü    Обов’язково прочитати матеріал за посиланням нижче.
ü     Написати коротку характеристику Вітька і Гальки. Можна у вигляді тез
15. 05
Валентин Чемерис «Вітька + Галя, або Повість про перше кохання» - гумористична повість про життя і пригоди школярів із села Великі Чаплі
ü    Прочитати матеріал у підручнику с. 282 – 287.
20. 05
Тематична контрольна робота з розділів «З української прози» (твори В. Дрозда, Ю. Винничука). Український гумор (твори В. Чемериса)  
ü    Виконати роботу за посиланням. На сторінці обрати «Тестування» і зазначити своє ім’я. Після завершення тесту зробити скриншот результату і надіслати у будь-який зручний для вас спосіб.
22. 05
Повторення про роди літератури
ü    Записати у зошит матеріал
Абсолютно всі літературні твори можна віднести до одного з трьох родів: епосу, лірики чи драми. Зустрічається також суміжний рід – ліро-етичні твори, але це є поєднанням двох перших – епосу та лірики. Літературні роди різняться структурою написання та приналежністю твору. Не можна сказати, який із родів читати найлегше, але кожен із них потрібен літературі.
1.  Епос.
Назва цього літературного роду походить від слова «розповідь». В рамках нього відбувається розповідь про минулі події разом з різнобічним описом. Розповідь викладається рівно, а головних героїв читач може судити за їхніми вчинками.
Жанрами епосу є оповідання, повість, роман, новела, роман-епопея та нарис.
2. Лірика.
Ліричні твори зображують в першу чергу почуття у віршовій формі. Таким чином відбувається вираження роздумів, почуттів та переживань героїв для читачів. У ліричних творах робиться акцент на емоційність, а іноді зустрічаються описи та навіть елементи розповіді. Цей літературний рід насичений всіма образотворчими засобами для створення поетичного сприйняття реальності.
Лірика у свою чергу поділяється на чотири види. За тематикою визначають пейзажну, інтимну, філософську та громадянську види лірики.

3. Ліро-епічні жанри.

Поема та балада, які належать до ліро-епічних жанрів є втіленням елементів епосу та лірики в своїх творах одночасно.

4. Драма.

Драматичні твори зображують події у теперішньому моменті і призначені для театральних постановок. Головним рушієм такого твору є гострий конфлікт. Зазвичай використовується прозова форма викладення тексту.
До жанрів драми належить комедія, трагедія та драма вже як жанр однойменного роду. Проте зустрічаються в літературі також суміжні жанри – трагікомедія, драма-феєрія, історична драма.